Daily Calendar

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

diriku bukan aku

Tuesday, July 20, 2010

dugaan datang lagi....

hari ni rasa macam nak meletup jer kepala otak aku pikir pasal keje...
ntah lah aku pun dah tak tahu lah nak buat apa lagi..
org selalu kata buat baik bpada2 buat jahat jgn sekali...
tp realitinya buat baik pada org tp org buat jahat plak kat kite..
ternyata realiti tu mmg pahit utk d terima...
tawakal pada Allah saja yg mampu menenangkan hati dan pikiran ku saat ini,
ya Allah aku mohon agar Kau tetapkan iman ku, berikan kekuatan kepada ku mengharungi dugaan ini...
apa yg harus aku buat skrg ni? terus begini dan biarkan saja semua ni blalu atau aku harus melawan utk menghentikan semua ini?
kenapa mesti aku melalui semua ni? inilah realiti hidup, ku sangka panas sampai kep petang, tapi rupa2nya badai melanda d tengah hari...
ketika ini aku hanya mampu berserah kepada Allah, semoga semuanya kembali seperti biasa..aku memohon d berikan kekuatan utk manghadapi perkara ini, aku yakin semua ni ada rahmat d sebaliknya...

Monday, July 19, 2010

masalah masalah masalah

masalah, napa lah d sebut masalah? masa-lah?
ada apa dgn masa-lah?
bemasa-lah ka aku?
masa-lah ada masa-lah ker dgn aku/
napa aku selalu ada masa-lah?
aku bosan dengan masa-lah,
masa-lah duit?
masa-lah cinta?
masa-lah kerja?
masa-lah masa-lah tolong lah inggalkan aku
aku tak mau lagi d belenggu dengan masa-lah
pergilah wahai masa-lah
biarkanlah aku tanpa masa-lah
aku tak mau ada masa-lah
aku rela takde masa-lah daripada byk masa-lah
org selalu kata masa-lah yg menentukan segala...
kesimpulannya aku mmg bermasa-lah...
hidup aku ini penuh dengan masa-lah
tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk bebaskan diriku dari belnggu masa-lah ini!!!!!!!!

Thursday, June 10, 2010

Ku Bukan Aku - Tilu

Lama sungguh hari berlalu
Hening malam menyiksaku
Bila bersendirian sepi jadi pilu

Kau pergi aku yang hilang
Sedikit pun hidup tak senang
Langit cerah ku renung mendung kelabu

(korus)
Kerana diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Fikiran tak keruan
Jiwa rasa kekosongan
Diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Pulangkan dia ke pangkuanku

Yang digemar menjadi bosan
Sukarnya cari ketenteraman
Bila hati bersedih semuanya tak betul

Ku cuba setabah hati melupakan
Dirimu dari ingatan
Tapi semakin dicuba semakin rindu

Wednesday, June 9, 2010

ikan biru

hari nie, 10/6/10 aku rasa nak bercerita pasal sahabatku c ikan biru.
c biru nie ku kenal 1st sekali d antara yg lain2nya...kisah lucu d awal perkenalan...c biru nie sepanjang ku kenal, dia ni seorang yg penakut hehehe lebih2 lagi takut 'antu' bilangnya hahahahah...dia nie ok lah d buat kawan, pendengar setia, tapi pemalas gak dia nie hehehe...paling suka mengutuk antara yg lain :)...dia suka sangat mengutuk c kuning...dia ni adalah manja cikit2...suka makan 'buras' yung heheheh...dia suka baca novel hahaha...paling kelakar kisah dengan c biru nie "reunion tak menjadi" hahaha, masa ni yg dtg cuma aku, biru n kuning, kitorang lepak kat hotel, yg kelakarnya sepanjang mlm tu aku tidur nyenyak membiarkan c biru n kuning melayan cerita masing2 hhahaha...bila ku kenangkan peristiwa tu rasa nak tergelak pun ada..apapun c biru ni mmg best lah kalau nak bawa bercuti kemana2...apapun gudluck untuk c biru...

sahabat ku c ikan

ikan-ikan ni melambangkan sahabat2 ku yg ku kenal time kat kolej dulu d UMS.
semua mereka ni meninggalkan kisah suka duka dalam hidupku sepanjang mengenali mereka ni..pelik tapi benar tak sangka perkenalan kitorang yg singkat tu membawa kepada satu kisah yang sukar untuk d luahkan dengan perkataan, penuh dengan gelak tawa, bahagia, sedih, suka duka pendek kata 'macam2 ada' kalau nak d ungkit..tapi apa pun semua yang berlaku tu yg baik d jadikan tauladan yg buruk d jdkan sempadan...